Even netjes voorstellen :)

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Even netjes voorstellen :)

Berichtdoor johanmichel op 18 jun 2012 18:44

Hallo lieve mensen,

Ik ben Johan, 29 jaar oud en sinds kort geinspireerd door een lief vriendinnetje van mij om zelf te gaan kweken. Daarvoor had ik niet erg veel met planten, veel meer met dieren, totdat ik op een site over exotische planten kwam. Geweldig mooi en heb direct van alles besteld.

Sinds een weekje heb ik dus nu zaden in huis (o.a. paradijsvogelbloem, bamboe, passie flora e.d.), heb ze varieerend van 1 tot 4 dagen laten weken en ik heb nu al 3 opkomende plantjes :thumb_up: :D

Wat ik mij alleen erg sterk afvraag is hoe vaak ik het allemaal water moet geven (gebruik nu trouwens gewoon potgrond, daaronder een verwarm-matje en mix het water lichtjes met wat groeimiddel).

Nu heb ik de neiging om het allemaal dagelijks te besproeien, maar zie bij sommige kweekjes wat wits, wat mij schimmel lijkt. Dus geef ik te veel water? Kan iemand mij ajb hier over adviseren? Eigenlijk, al het advies is van harte welkom!

Nog 1 ding, ik vond de verwarm-matjes nogal duur, 23 euro p/stuk en kan er maar 4 bakjes op kwijt, 3 bakjes worden nu dus niet verwarmd (maar hou het wel warm in huis). Weten jullie goedkopere alternatieven?

Groetjes, Johan
johanmichel

0 bedankjes

Re: Even netjes voorstellen :)

Berichtdoor ron op 18 jun 2012 22:38

:welkom: op het form
met zaailingen moet je volgens mijn uitkijken met voeding dat schaad de zaailing meer dan het goed doet om dat het zaad een eigen buffer heb voor het ontkiemen en de eerste groei periode als ik het goed heb begrepen maar er zijn hier mensen met veel meer ervaring op dit vlak ik
veel plezier hier

Gr. Ron
ron
Moderator
Moderator

68 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 18 jun 2012 22:48

Welkom :thumb_up

Bij mij is het precies andersom :lol: mijn vriendin is van de dieren. Nu haar nog aan de plantjes krijgen :fluiten:

Net gekiemde plantjes zou ik geen voeding geven ;) Ik geef planten meestal pas voeding als ik merk dat de groei minder wordt of als het anders merkbaar wordt. (Of als ik weet dat ze erg lang geen voeding gehad hebben) En bovendien zijn de snelgroeiende planten aan een nieuwe pot toe zodra de voeding op begint te raken :lol:

Ik neem aan dat je kiemplantjes in een zaaibak staan? Als ze eenmaal groot genoeg zijn ga je ze natuurlijk verpotten en de verse grond bevat natuurlijk ook weer genoeg voeding voor ze om even mee vooruit te kunnen. Nou hoor ik dat het met bananen zo is dat je ze mooi kan vetmesten maar met de meeste planten zou ik persoonlijk voorzichtig zijn.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor johanmichel op 18 jun 2012 23:20

Hartelijk dank voor de reacties!!! :thumb_up: :thumb_up:

Dus... ik ga ze gewoon water geven vanaf nu af aan, maar ik weet alleen nog niet hoeveel... nu kijk ik gewoon elke dag een paar keer hoe nat/droog de grond is en zorg er voor dat het gematigd is. Maar ja, hoe droog/nat mag de grond zijn? Hoe vaak is aan te raden om te wateren en ong. hoeveel per bakje?
johanmichel

0 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 18 jun 2012 23:40

:welkom:

Groeten,
J-M
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 19 jun 2012 07:48

:welkom: Johan !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 19 jun 2012 18:22

:welkom:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 jun 2012 19:24

Welkom erbij ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Ruud op 19 jun 2012 20:04

:?
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor johanmichel op 20 jun 2012 01:39

Dank jullie allemaal voor het hartelijke welkom :) Ik zal niet elke dag op dit forum te vinden zijn door gebrek aan tijd, maar hoop toch minstens 1 of een paar keer per week te verschijnen :)
johanmichel

0 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?