Ik gebruik misschien een heel gek middel maar het werkt perfect.
Je paakt een bloempot en een grote pluk hooi of zeer lang gras (verdort vanzelf). Deze pluk hooi bind ik bij elkaar met ijzerdraad.
Dat ijzerdraad gaat dan door de bodem van de gat in de bodem.
Je hangt dan aan het ijzerdraad de pot omgekeerd in de omgeving van de boom waar luis zit.
En binnen een paar dagen zit dit bloempotje op de dag vol met oorwurmen.
Oorwurmen gaan 's nachts op jacht...en je zult merken dat je binnen een week van de bladluis af bent.
http://www.houtwal.be/vakartikels/ziekt ... _maken.htmIk zal een voorbeeld geven hoe goed het werk.
Toen ik in 2007 mijn huidige woning kocht stond er een pruimenboom naast het terras.
Deze zat zo vol met bladluizen dat alles onder de boom plakte van de bladluizen.
De vorige bewoners waar we het huis van kochten wilde eigenlijk de boom weghalen.. Maar wij wilde dat niet toen we het huis kochten.
Het eerst jaar er niets aan gedaan (druk met verbouwen etc)...tweede jaar halverwege de zomer ben ik de tuin gaan doen. En ook nu zat de pruimenboom onder de witte luizen. Ik heb toen 2 bloempotten met hooi in de pruimenboom gehangen.
2 weken later geen luis meer in de boom..en nooit meer terug gekomen ook.
Het grootste voordeel van deze methode is dat als je bv een vijver hebt je niet bang hoeft te zijn dat je je vijver vergiftigd dat je met alle andere methodes wel kan doen.