Gouden HandPalm schreef:Je moet toch af en toe naar de schuur lopen voor bier. En ook je vrouw wil de keuken wel eens uit. Er zit niks anders op dan een paar bladeren weg te knippen.
Verplaatsen is geen optie. Ook is hij juist zo mooi door de warmte uitstraling van de muur. Dat scheelt een slok op een borrel bij zijn overleving.
Verplaatsen is zeker geen optie en snoeien doe ik liever nog even niet, maar zal er snel niet langer aan ontkomen,Adriana heeft het probleem ook al gespot
Dennis_S schreef:Schitterend inderdaad! Wat ik niet snap is dat de plant ondanks de koude al drie bladeren heeft gemaakt lees ik. Heeft ie bladeren in het 'hokje' gemaakt of is alles sinds vier weken geleden uitgekomen? Ik bedoel, dan zou die al zo hard groeien bij om en nabij tien graden en nachttemperaturen nabij het vriespunt. Want heel veel warmer is het niet geweest in maart. Of is het de zonnewarmte voor de muur? Ik ben benieuwd of die 50 cm er dit jaar bijkomt!
Dennis, ik heb na het uitpakken, inmiddels een maand terug met watervaste stift een streepje op de speer gezet, deze staat nu ongeveer 12 cm hoger. Omdat de palm 3 maanden opgebonden heeft gestaan hebben de speren zich vermoedelijk vertraagd ontvouwd. Het was 1 dikke ploert die uit 5 speren was samengesteld. Daarvan zijn er inmiddels 3 ontvouwd en nummer 4 en 5 zitten klaar