Wat verdraagt Washingtonia nou?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Wat verdraagt Washingtonia nou?

Berichtdoor Jozef op 04 apr 2016 14:58

Heeft Richard een bungalow? :lol:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Sub T op 05 apr 2016 12:59

Prachtig exemplaar! :thumb_up:
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 05 apr 2016 19:03

Bedankt :thumb_up: :thai:
Wat mij betreft kan die niet snel genoeg gaan! Op het moment hangt het blad door de omvang gigantisch in de weg. De deuropening en het pad over de vlonder worden hierdoor deels geblokkeerd :evil: soms erg irritant. Eens de kroon is zo'n 50 cm hoger zou zitten kan ik mooi eronder door lopen ;)
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 05 apr 2016 19:12

Je moet toch af en toe naar de schuur lopen voor bier. En ook je vrouw wil de keuken wel eens uit. Er zit niks anders op dan een paar bladeren weg te knippen.

Verplaatsen is geen optie. Ook is hij juist zo mooi door de warmte uitstraling van de muur. Dat scheelt een slok op een borrel bij zijn overleving.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 05 apr 2016 20:22

Schitterend inderdaad! Wat ik niet snap is dat de plant ondanks de koude al drie bladeren heeft gemaakt lees ik. Heeft ie bladeren in het 'hokje' gemaakt of is alles sinds vier weken geleden uitgekomen? Ik bedoel, dan zou die al zo hard groeien bij om en nabij tien graden en nachttemperaturen nabij het vriespunt. Want heel veel warmer is het niet geweest in maart. Of is het de zonnewarmte voor de muur? Ik ben benieuwd of die 50 cm er dit jaar bijkomt!
Dennis_S

349 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 05 apr 2016 20:46

Gouden HandPalm schreef:Je moet toch af en toe naar de schuur lopen voor bier. En ook je vrouw wil de keuken wel eens uit.

Lekker fout dit :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 05 apr 2016 20:49

Gouden HandPalm schreef:Je moet toch af en toe naar de schuur lopen voor bier. En ook je vrouw wil de keuken wel eens uit. Er zit niks anders op dan een paar bladeren weg te knippen.

Verplaatsen is geen optie. Ook is hij juist zo mooi door de warmte uitstraling van de muur. Dat scheelt een slok op een borrel bij zijn overleving.

Verplaatsen is zeker geen optie en snoeien doe ik liever nog even niet, maar zal er snel niet langer aan ontkomen,Adriana heeft het probleem ook al gespot :lol:

Dennis_S schreef:Schitterend inderdaad! Wat ik niet snap is dat de plant ondanks de koude al drie bladeren heeft gemaakt lees ik. Heeft ie bladeren in het 'hokje' gemaakt of is alles sinds vier weken geleden uitgekomen? Ik bedoel, dan zou die al zo hard groeien bij om en nabij tien graden en nachttemperaturen nabij het vriespunt. Want heel veel warmer is het niet geweest in maart. Of is het de zonnewarmte voor de muur? Ik ben benieuwd of die 50 cm er dit jaar bijkomt!

Dennis, ik heb na het uitpakken, inmiddels een maand terug met watervaste stift een streepje op de speer gezet, deze staat nu ongeveer 12 cm hoger. Omdat de palm 3 maanden opgebonden heeft gestaan hebben de speren zich vermoedelijk vertraagd ontvouwd. Het was 1 dikke ploert die uit 5 speren was samengesteld. Daarvan zijn er inmiddels 3 ontvouwd en nummer 4 en 5 zitten klaar :D
Não faz mal!

palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor Axel Amsterdam op 05 apr 2016 21:32

Mijn robusta groeit ook al enkele mm per nacht. Prachtige robusta Richard. Ze kunnen 50 cm stam halen in de UK, dus waarom niet.
Axel Amsterdam

38 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 06 apr 2016 16:37

Succes Richard.

Mijn exemplaar heeft ondertussen al zo'n 2 meter stam schat ik en aan het eind van het seizoen loop je nog steeds niet onder de bladeren door. :)
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 06 apr 2016 17:59

Exotic Life schreef:
Mijn exemplaar heeft ondertussen al zo'n 2 meter stam schat ik en aan het eind van het seizoen loop je nog steeds niet onder de bladeren door. :)

Ik geloof je Robbin, gelukkig heb jij geen keukendeur naast je Washingtonia :D

Met 2 meter stam zou het wel heel goed mogelijk zijn het pad vrij te houden. Snoeien zal dan minder afbraak doen aan het uiterlijk van de palm. In mijn geval moet er veel meer blad af om tot hetzelfde resultaat te komen!
Zelf zie ik graag een volle kroon met blad, dat is tevens de reden waarom ik ondanks de overlast die ik er aan ondervind het snoeien zo lang mogelijk uitstel. Het is een beetje een luxe probleem :lol:
Não faz mal!

palmgek

460 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen